יש לך שאלה חייג/י

הקצאת קרקע ללא מכרז

לרוב, על מנת לקבל זכות על שטח מסויים ישנו צורך לגשת למכרז אשר גם מעמיד בפני מגיש ההצעה תנאי סף מסויימים, הגשת הצעת מחיר וכו'. יחד עם זאת יש גם מקרים שבהם ישנה הקצאת קרקע ללא מכרז. כן, שמעתם נכון. ישנה אפשרות לקבל קרקע למגוון של מטרות ללא צורך לגשת למכרז. לא רק זאת שאין מכרז אלא גם פעמים רבות ישנו סבסוד של דמי החכירה והוצאות פיתוח, אשר כידוע יכולים להגיע לכדי סכומים לא קטנים. חשוב להבין כי מדובר כמעט תמיד באיזורי פיתוח. הסיבה לכך היא כי הקצאת קרקע ללא מכרז הינה נגזרת של מדיניות ממשלתית לפיתוח איזורי, בעיקר באיזורי הגליל והנגב.

בדרך כלל הקצאת קרקע ללא מכרז נעשית במקומות המוגדרים כאיזורי פיתוח לאומי בעדיפות גבוהה. וזאת על מנת ליצור פיזור אוכלוסיה חיד כמה שניתן בחלקים שונים של מדינת ישראל. כמו כן אלו הם אזורים אשר הקרקע בהם מוגדרת למטרות ספציפיות ולא ניתן לעשות בה ככל העולה על רוחנו.

בקיבוצים למשל, ניתן למצוא הקצאת קרקע ללא מכרז גם עבור בתים המשמשים למגורים אך לרוב קרקעות אלו מוקצות לצורך הקמת בתי עסק או למטרות חקלאיות.

שימו לב: במידה שהוקצתה לכם קרקע אשר תוכננה ויועדה למטרה מסויימת, הרשויות נוטות לבצע מעקב ולוודא כי השימוש באותה קרקע אכן תואם להתניה שניתנה מראש. כך למשל ישנו מקרה מפורסם למדי של אדם אשר קיבל הקצאת קרקע ללא מכרז לצורך הקמת מתפרה לבגדי עבודה ושטח נוסף, בצמוד לשטח הקודם עבור הקמת מכבסה, אך הקים על שטחים אלו אולם אירועים. בסופו של דבר כמובן הוא נתבקש לסגור את העסק אשר הוקם למעשה באופן לא חוקי ושאינו תואם את המטרה שלשמה הוקצתה הקרקע מלכתחילה.

מעוניינים לקבל הקצאת קרקע ללא מכרז?

על מנת לקבל הקצאה של קרקע ללא צורך לגשת למכרז עבורה תוך האפשרות לקבל סבסוד עבור הוצאות שונות הכרורות בעניין, בהחלט כדאי לפנות לגורם מוסמך ומקצועי בעניין, אשר יסייע לכם לצלוח את התהליך באופן המהיר והיעיל ביותר.

מידע שימושי לבעלי עסקים

לפתיחת עסק חדש ויעוץ מלא השאירו את הפרטים

דילוג לתוכן