למה בכלל יש צורך בהנהלת חשבונות לעמותות? הרי זה לא גוף עסקי? ובכן, על אף שעמותות, מטבען מוקמות למטרות נעלות אשר באופן שונה מגופים עסקיים למשל, למעשה אין בהן כוונת רווח. יחד עם זאת חוק העמותות אוסר על עמותה להתנהל באופן שבו כמות ההוצאות עולה על כמות ההכנסות. במידה שהעמותה הגיעה לכדי גרעון של חמשת אלפים שקלים, היא תקבל מיד הודעה מרשם העמותות אשר מחייב אותה להציג "תוכנית הבראה" המציגה באופן מפורט את תכניותיה הכלכליות של העמותה לצורך החלצות מאותו משבר כספי שאליו היא נקלעה.

בדיוק כמו במקרה שזה עתה הצגנו ישנם עוד מקרים לא מעטים אשר נדרשים לטיפולו של גורם מקצועי המצוי במכלול החוקים הרלוונטיים וידע לטפל בכל מצב הנוגע לעניינים כספיים ביעילות המירבית. על כן עמותות, ובמיוחד הגדולות יותר, אשר הינן בעלות היקף פעילות גדול למדי, נעזרות בשירותי הנהלת חשבונות לעמותות על שום ההבנה כי זהו שירות אשר בהחלט לא כדאי לוותר עליו בשום אופן.

בסופו של דבר, כל אחד מחברי העמותה ובוודאי שחברי הועד המנהל עסוקים ללא הרף במגוון עניינים הכוללים את פעילות העמותה השוטפת, גיוס כספים, שמירה על קשר עם התורמים ועוד כהנה וכהנה, וגם אם ברשותם קיים הידע לטיפול בכל ענייני הנהלת החשבונות, פשוט אין להם זמן לטפל בעניינים אלו ולהתייחס אליהם ברצינות הראויה.

הנהלת חשבונות לעמותות קטנות

נכון, שירותי הנהלת חשבונות לעמותות כרוכים בתשלום. לעמותות קטנות ובינוניות, כל שקל הוא קריטי וגם שירות קריטי כמו הנהלת חשבונות עלול להיות מוגדר בעיניהם כנטל משמעותי. על כך נוכל לומר שני דברים. הראשון הוא כי אנו מודעים לקשייהן של העמותות ולכם מספקים שירותים אלו במחירים הוגנים ואטרקטיביים. דבר שני הוא כי הנהלת חשבונות מקצועית לעמותות הן שירות עליון בחשיבותו ואנו ממליצים בחום ומכל הלב, לא לוותר על שירות זה. אותם כמה שקלים שאתם מנסים לחסוך היום תוך ניסיון לבצע את כל הנהלת החשבונות בעצמכם, יכולים לעלות לכם ביוקר ובחלק מהמקרים אף להוביל לסגירתה של העמותה. שיהיה בהצלחה!

דילוג לתוכן